Policja po raz kolejny przestrzega przed oszustami, którzy podszywają się pod członków rodziny, policjantów czy pracowników innych instytucji i próbują wyłudzić pieniądze. Na terenie Stalowej Woli ofiarą oszustów padła dwójka seniorów, 86-latek stracił 50 tysięcy złotych, a 89-latka blisko 30 tysięcy złotych. Apelujemy o ostrożność.
Pomimo apeli i prowadzonych działań profilaktycznych w dalszym ciągu zdarzają się przypadki, w których seniorzy tracą swoje oszczędności w wyniku oszustwa. Oszuści, co jakiś czas modyfikują swoje działania, ale zawsze cel jest ten sam wyłudzić pieniądze.
Ofiarą oszustów padła dwójka mieszkańców Stalowej Woli. Do 89-latki zadzwoniła kobieta podająca się za jej wnuczkę, która podała że potrąciła ciężarną kobietę i potrzebuje pieniędzy, aby nie trafić do więzienia. Tę wersję potwierdziła druga rozmówczyni, która podała się za adwokata. Seniorka przyznała, że ma w domu kwotę około 30 tysięcy złotych. Przygotowała gotówkę po której odbiór zgłosił się mężczyzna. Jak ustalili policjanci ta sama seniorka w latach ubiegłych padła również ofiara oszustów, wówczas straciła ponad 30 tys. złotych.
W drugim przypadku schemat działania był bardzo podobny. Do 86-latka zadzwonił mężczyzna podający się za policjanta, który przekazał że jego córka spowodowała wypadek i potrzebne są pieniądze na kaucję. W tle słychać było głos „rzekomej” córki. Senior przygotował kwotę 50 tysięcy złotych i przekazał ją mężczyźnie, który przyszedł do jego miejsca zamieszkania. O tym, że został oszukany zorientował się dopiero następnego dnia, po rozmowie z członkami rodziny.
Policja po raz kolejny apeluje o szczególną ostrożność w kontaktach telefonicznych z nieznajomymi. Metoda wyłudzeń „na wnuczka” czy „na policjanta” ciągle stosowana jest przez oszustów. Pamiętajmy również, że Policja nigdy nie prosi o przekazanie pieniędzy. Każda telefoniczna próba podjęcia środków finansowych pod pozorem działań Policji, bądź innych służb, oznacza oszustwo. Rozmawiajmy z naszymi dziadkami, rodzicami i bliskimi o tych wszystkich zagrożeniach. Wskażmy im sposób jak mają się zachować, gdy ktoś zadzwoni do nich lub przyjdzie w podobnej sprawie. Uczmy, aby kierowali się rozsądkiem i zasadą ograniczonego zaufania i nie podejmowali decyzji pod wpływem impulsu, czy emocji.